Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
5000380019   22a Jornada de docència de la matemàtica Ademgi-Perímetre. Parlem i compartim
2021-2022   Jornada / Jornades. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   19/3/2022 - 19/3/2022 (10 hores) de 9:00h a 19:00h
   U Facultat de Ciències. UdG
   Campus de Montilivi, E (Girona) 
  
Format   Presencial
Organització   ICE de la Universitat de Girona
  
  
  
Inscripció   01/10/2021 - 19/03/2022
  
Cost matrícula (Euros)   20
  
Descripció i   Metodologia:   Perímetre i Ademgi organitza la 22a jornada de docència de la matemàtica.

La data límit d'insripció a la jornada és el 16 de març de 2022. lLa tria de tallers és restringida i s’adjudicarà per ordre d’inscripció.

Preus:

-No socis: Sense dinar 20 €, amb dinar 35€
-socis ADEMGI, FEEMCAT, SCM: sense dinar 6 €, amb dinar 21 €

El preu de la inscripció inclou l’esmorzar.
Aneu al formulari d’inscripció i trieu els tallers.
Si us heu inscrit podeu accedir al formulari de pagament.
Un cop ja esteu inscrits i hagueu triat taller, accediu a la inscripció xtec per tal d’obtenir el certificat de 10 h participació.

Consulteu els enllaços a INFORMACIÓ AMPLIADA
  
Objectius   . Actualitzar continguts curriculars.
. Difondre activitats manipulatives i estratègies de càlcul
. Debatre lal voltant de les línies d'impuls de l'educació matemàtica
  
Continguts   9.00 h. Acollida i acreditacions
9.15 h. Conferència Inaugural: L’enfocament dels itineraris d’ensenyament de les matemàtiques: exemplificació per a l’estadística i la probabilitat. A càrrec de l’Àngel Alsina, catedràtic de Didàctica de les Matemàtiques de la Universitat de Girona
10.30 h. Presentació de la Càtedra de Didàctica de la Matemàtica Maria Antònia Canals de la UdG, a càrrec d'Àngel Alsina
11.15 h. Pausa-cafè. Amb presentació de materials educatius a càrrec d’editorials i associacions
12.00 h. Tallers:
• Comptem i operem. Descobrim el Numicon. (INF-CI) Grup Perímetre: Elisenda Casanovas, Anna Rodríguez i Maite Terradas)-
• La recta numèrica: un bon recurs per conèixer els nombres. (PRI) Grup Perímetre: Ester Bosch, Tania Costa Lechuga; , Lídia Díaz i Guillem Coll
• Taules Pitagòriques: Molt més que multiplicacions. (CS-ESO) Alejandro Hernández
• Construcció i deconstrucció de cossos geomètrics. (CS-ESO) Xavier Simon i Ruben Rodríguez
• El problema de la il·luminació (ESO) Paula Arrebola
• Les matemàtiques també es mengen. (Divulgació) Sergi Múria
13.15 h. Pausa-Dinar
15.00 h. Comunicacions
• Percepció espai-temps a Educació Infantil. (INF) Eduard Torrent
• Parlem i toquem: Aprenem matemàtiques. (INF-CI) Grup Perímetre: Anna Rodríguez i Ester Bosch.
• Treballem els problemes del Fem Matemàtiques a l’aula. (PRI-ESO) Guillem Bonet i Carme Vicens
• Matemàtiques a la Fortalesa d’Hostalrich. (ESO) Meritxell Gispert
15.30 h. Comunicacions:

• Laboratori de matemàtiques del CESIRE. (PRI) Marta Masó i aida Casals
• El projecte Escape Earth. (ESO) Olga Schlüter
• Ruta Matemàgica per Santa Cristina d’Aro. (Divulgació) Miquel Duran, Sílvia Simon
16.00 h. Tallers
• La recta numèrica per conèixer el món. (CM i CS) Grup Perímetre:Xavier Fernàndez, Marta Aragüés, Laura Gallego i Júlia Danés
• Estratègies de càlcul amb material manipulable. (PRI) Miquel Garcia i Eduard Torrent
• El metre quadrat, és sempre un quadrat? (CS-ESO) Lucia Cabello i F. Xavier Alegria
• Dolces fraccions egípcies. (CS-ESO) Paula López
• Criptografia. (CS-ESO) Meritxell Gispert
• Pensament computacional amb Snap! (ESO-BAT) Raül Fernández, Arnau Sánchez i Enric Castellà
17.30 h. Conferència de cloenda. Els números canten. A càrrec de la Maria Bras i en Noè Rivas, mestres, músics i animadors.
  
Observacions   Informació ampliada
  
Avaluació   -Assistència mínima d´un 80% de les sessions i la presentació d'una tasca.
-Qüestionari de valoració en cada sessió.
  
Requisits de  certificació   assistència a un 80% de les sessions i respondre el qüestionari de valoració de la jornada
  
Persones  destinatàries   Docents de primària i secundària
  
E-mail   ice@udg.edu
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent